zondag 26 februari 2012

Japans lentemeisje...

In Japan begint in maart de kersenbloesemtijd. 
In het boeddhisme staat de kersenbloesem symbool voor een nieuw begin. De pracht van de sakura (kersenbloesem) wordt uitbundig gevierd met feesten in de vele parken die Japan rijk is. Iedereen gaat kijken naar de bloeiende bloemen en er worden héél véél foto's van gemaakt... Men noemt dit hanami.

Drie jaar geleden heb ik deze bijzondere tijd in Japan zelf mee mogen maken. Ik heb intens genoten van de magische betovering van de sakura en de feestvreugde van de Japanse bevolking. Sindsdien heeft Japan en de sakura 
een speciaal plekje in mijn hart ingenomen...

Ter ere van de lente heb ik een Japans lentemeisje ontworpen. 
 
Ik stel je graag aan haar voor:

Origineel tante pollewopje ontwerp,  © StudioZakka, all rights reserved

Ze heeft op dit moment nog geen naam. Zielig hè! 

Weet jij een leuke naam voor haar laat het weten via een reactie. Bedankt :-)
 
Tot snel weer,
 
 P.s. Wil je meer weten over Japan en de Japanse cultuur en gebruiken, kijk dan eens op de site Uchiyama

5 opmerkingen:

  1. Reactie van Semm (5 jr); Mihaw! (geschreven zoals ze het zei;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waarom noem je haar niet gewoon Sakura? Een meer passende naam kan ik mij niet voorstellen!
    Van waar ben je eigenlijk?
    Wij hebben hier in Hasselt een mooie Japanse tuin http://www.hasselt.be/nl/content/3742/japanse-tuin.html ... je moet eens kijken er worden ook feesten in gegeven en het kersenbloesemfestival wordt hier ook gedaan (weliswaar pas in april omdat pas hier de kerselaar dan mooi staat)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier een link rechtstreeks naar de site van 20 jaar japanse tuin: http://www.20jth.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lief poppetje bij een mooi verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben het helemaal eens met Saskia, Jan en Payal. Sakura is een prachtige naam voor een schattig Japans poppetje. Groetjes, Mij

    BeantwoordenVerwijderen

Berichtjes lees ik graag. Dankjewel!

Liefs,
Rosalie